האם ניתן להרחיק יונים עם הנדימן? או דרך מרחיק יונים בלבד?

הן אמנם נראות תמימות למראה וזכו למוניטין של בעלת כנף אשר מביאה עמה עלה של זית; אולם הימצאותן של יונים בקרבת הבית עלולה לגרום לסכנות בריאותיות שונות כמו נשיאת מחלות נגיפיות וביניהן הנגיף הגורם לדלקת קרום המוח, גרימת אלרגיות חריפות כתוצאה מנוצותיהן וצואתן ובה משגשגת פטרייה זעירה ועד לבעיות נשימה.

שיטוט מהיר בחנות מוצרי כלי עבודה לבית יכול להעלות פתרונות מגוונים לרבות דוקרנים נגד יונים אותם ניתן להציב על אדן החלון, דחליל עורב המרתיע את היונים, מכשיר אקוסטי המשדר תדרים המרחיקים את היונים ועד לתרסיסים הכוללים בתוכם חומרים הדוחים את היונים.

אתרי חברות הרחקת יונים רבים מסבירים שכדי להרחיק יונים יש להיעזר באנשי מקצוע בלבד. אך האם באפשרותנו לעשות זאת לבד? או אף להיעזר בהנדימן שישתמש בכישוריו הכלליים? במדריך הבא נעשה סדר בדבר.

ראשית, מדוע היונים מתעקשות לחזור?

היונים וודאי אינן מחזיקות בכוונת זדון. הן חוזרות על עקבותיהן ומטרידות אותנו שוב ושוב מתוך מטרה אחת המאפיינת כל בעל חיים: הן רואות בביתנו כמקום הראוי למגוריהן, מקום ובו ניתן להקים קן ולהטיל ביצים.

המבנים העירוניים, מבתים פרטיים ועד לבניינים, מספקים ליונים את כל רצונותיהן: שאריות מזון, מסתור מפני השמש הקופחת ומחסה מפני הגשם.

כאשר היונה נוכחת לגלות כי היא מצאה מקום העונה לדרישותיה, היא איננה ממהרת לוותר עליו.

הרחקת יונים מתמקדת בדיוק בעיקרון זה, בעיקרון הנוחות. ככל שנקדים להוציא את הנוחות מן המשוואה, כך היונה תיאלץ לחפש לעצמה אחר מקום אחר.

האם הנדימן יכול להרחיק יונים?

רגע לפני שאתם מסתמכים על איש מקצוע להרחקת היונים, דעו כי באפשרותכם להרחיק את בעלות הכנף באופן עצמאי. יש לסייג קביעה זו בכך שבחלק מן המקרים, הפתרונות יהיו חלקיים או זמניים בלבד, ועל-כן יצריכו לבסוף את מעורבותו של בעל מקצוע. אולם ייתכן מאוד ובטיפול קצר ומהיר של הנדימן תוכלו לשים סוף לבעיה.

דחליל עורב להרחקת יונים

כל שעליכם לעשות הוא לרכוש דחליל ולתלות אותו (לרוב במרפסת). ייתכן ולשם התלייה מן התקרה מטה, תזדקקו לשירותיו של הנדימן שיתקין את וו התלייה.

נציין כי דחליל העורב איננו זז ממקומו, ואט אט היונים מסתגלות לנוכחותו. בשלב מסוים, היונים ייבחנו את הדחליל האימתני, וייווכחו לגלות כי הוא איננו מטיל מורא כפי שחשבו קודם לכן.

דוקרנים נגד יונים

בעוד שדחליל עורב הוא פתרון ביתי לחלוטין, הרי שדוקרנים נגד יונים הם אמצעי הזוכה לשימוש ניכר גם בקרב מרחיקי יונים מקצועיים.

הצבתם של הדוקרנים מחייבת את ייצובם כך שלא יפלו בשל פגעי מזג האוויר או משקלן של היונים. לשם הקידוח של הדוקרנים וקיבועם, ניתן בהחלט להיעזר בהנדימן.

התקנת רשת יונים

האמצעי החשוב ביותר להרחקת יונים. את הרשתות נהוג להתקין במרפסות השירות, וכן ניתן לערוך להן התאמה אישית ולהיעזר בהן להרחקת יונים ממדחסים של מזגנים הממוקמים בגגות מבנים מסחריים וכיוצא בזאת.

גם במקרה זה, הרי שניתן לרכוש את רשתות היונים בכל רשת למוצרי כלי עבודה ובית. כל שעל ההנדימן לעשות הוא להצמיד, לקדוח ולקבע את הרשת כך שתחסום את דרכה של היונה.

אם כך, האם אוכל להיעזר בשירותיו של הנדימן להרחקת יונים?

התשובה היא איננה שחור ולבן.

תנאי שטח

אם נמשיך בדוגמת הדוקרנים נגד היונים, הרי שבחלק מן המקרים ההתקנה מחייבת עבודה בגובה. להנדימן אין הסמכה לכך ואין את האמצעים לשמור על בטיחותו או בטיחות הנוכחים. התקנות מסוג זה, מתבצעות לרוב על דפנות מבנים יחד עם ציוד לסנפלינג.

גם במקרים בהם נדרשת התקנת רשת יונים, הרי שלעתים הדבר יתקיים בתנאי גובה. התקנת הרשת בחלקה החיצוני של מרפסת שירות, עלולה לסכן את איש המקצוע שאיננו נעזר בציוד מקצועי.

אחריות

בסופו של דבר כאשר אתם מבקשים לקבל אחריות מלאה על העבודה, הרי שהנדימן שאין זוהי הכשרתו המקצועית, לא יספק זאת.

אם אתם לוקחים את השירות מתוך ידיעה והבנה כי ייתכן ובמידת הצורך תזדקקו לשירות נוסף, וכן במידה ואתם מחפשים אחר שירות במחירים שווים לכל כיס ומהיר, הרי שהנדימן בהחלט יכול לספק פתרון ליונים

תוכן עניינים

אזורי שירות

צרו איתנו קשר